GSL 2024 REGISTRACE
GSL 2024 REGISTRACE

Pravidla

GSPORT Liga 2023/2024

Termíny, disciplíny, pravidla online & offline část, dodatky

Oficiální zahájení: 15. 10. 2023

1) Zimní online split (zimní semestr: 16. 10. 2023 – 18. 2. 2024)

  • v 1. online splitu odehraje každý tým 5 hracích týdnů (gaming CS2 a EA FC 24 + pálení kcal) a to v nejbližším možném termínu od 16. 10. 2023 do 18. 2. 2024. Herní termíny a uzávěrky jejich registrací jsou:
    • 1) 16. 10. 2023 – 19. 11. 2023 – uzávěrka registrací: 10. 10. 2023
    • 2) 13. 11. 2023 – 17. 12. 2023 – uzávěrka registrací: 5. 11. 2023
    • 3) 15. 1. 2024 – 18. 2. 2024 – uzávěrka registrací: 7. 1. 2024

2) Letní online split (letní semestr: 4. 3. – 7. 4. 2024)

  • v 2. online splitu odehraje každý tým 5 hracích týdnů (gaming CS2 a EA FC 24 + pálení kcal)
    • uzávěrka registrací: 25. 2. 2024

3) Offline část (dále pouze “Final 8”): 30. 5. – 2. 6. 2024 (Čt – Ne) v PRAZE

  • GSPORT překážková dráha
  • futsal 4+1
  • CS2
  • EA FC 24
  • BlazePod (rozhodující 5. disciplína v případě rovnosti bodů)

Online část

  • Gaming: Counter-Strike 2, EA FC 24
  • Sport: pálení kcal

Offline část

  • Gaming: Counter-Strike 2, EA FC 24
  • Sport: futsal 4+1, GSPORT překážková dráha, BlazePod

1. Pravidla online části

Důležité informace pro zimní i letní semestr sezony 2023/2024

Každý tým má minimálně 7 hráčů (5 CS2, 2 EAFC 24) a maximálně 10 hráčů (5+2 náhradníci CS2, 2+1 náhradník na EA FC 24).

  • všichni hráči, tvořící 1 tým, musí být ze stejné univerzity (nemusí však být ze stejné fakulty)
  • zúčastnit se mohou současní studenti bakalářského, navazujícího magisterského nebo doktorského studia (ne však absolventi)
  • počet týmů z jedné univerzity není omezen
  • různí hráči na CS2 a na EA FC 24 (dvě skupiny v rámci jednoho týmu = stejný hráč nesmí hrát obě hry)
  • CS2 tým i EA FC 24 tým má každý svého kapitána, zodpovědného za komunikaci s ostatními kapitány týmů a s organizátory prostřednictvím služby Discord
  • CS2 + EA FC 24 kapitáni domlouvají termíny zápasů přes Discord = napíší sjednané datum a čas do společného chatu
  • CS2 a EA FC 24 utkání se nemusí hrát ve stejný den

Stálá soupiska na celou sezonu.

  • v odůvodněných případech mohou být mezi 1. a 2. splitem vyměněni maximálně 2 hráči, aby stejný tým mohl pokračovat i ve 2. splitu
  • v rámci jednoho splitu se hráči měnit nesmí
  • mezi 2. splitem a offline finále se hráči měnit nesmí

Podmínka účasti hráče v offline finále = daný hráč musí odehrát alespoň jeden zápas (a zároveň tedy jeden týden pálit kcal) v online části

  • minimální počet hráčů, ve kterém je možno (v případě postupu týmu) absolvovat offline finále, je 7. Tzn. během online části je nutné prostřídat alespoň jednoho hráče (např. prostřídání mezi dvěma hráči EA FC 24 ze základní soupisky, popř. nasazení kohokoliv ze soupisky náhradníků)

AKTIVNÍ HRÁČI

Tým je povinen sepsat jmennou soupisku 6 aktivních hráčů (5x CS2, 1x EA FC 24) na následující týden do této tabulky, vždy nejpozději do neděle (23:59 CET) předcházející týdnu, kterého se soupiska týká (na každý týden znovu i v případě, že se soupiska od předchozího týdne neliší!).

  • těmto 6 hráčům budou daný týden počítány také spálené kcal (budou nastaveni jako aktivní v GSPORT aplikaci na pálení kcal)
  • pokud tým neodevzdá týdenní kompletní soupisku 6 aktivních hráčů, bude mu za daný týden započítáno 0 % spálených kcal, nehledě na % množství kcal na grafu, které za týden spálil 
  • pokud je během týdne v odůvodněném případě (nemoc apod.) nutné vyměnit hráče z aktivní soupisky za někoho z náhradníků, je tým povinen tuto změnu nahlásit adminovi na Discordu (místo původně aktivního hráče budou nyní do týmového goalu započítány spálené kcal nově aktivovaného hráče)
  • ani v nouzovém případě není možné nasadit hráče, který nebyl na původně odevzdané soupisce alespoň mezi náhradníky = pokud tým nedá dohromady sestavu na odehrání zápasu, dojde ke kontumaci ve prospěch soupeře

Týmy budou rozděleny do skupin na základě konečného počtu přihlášených týmů a jejich lokality tak, aby tým absolvoval 5 hracích týdnů v každém splitu.

Online splity se budou hrát systémem každý s každým* = 1 soupeř týdně -> celkem 5 soupeřů

Na odehrání každého z online zápasů i pálení kcal má tým vždy jeden daný týden (zápasy nelze přesouvat na jiný týden, než ve kterém mají být dle rozlosování odehrány)

Deadline pro odevzdávání výsledků kola je neděle večer (23:59 CET) daného týdne (pokud nebudou výsledky včas odevzdány, nebudou uděleny žádné body)

  • CS2 výsledky – budou vidět v turnaji na Challengermode
  • EA FC 24 výsledkypo odehrání zápasu jsou hráči povinni nahlásit výsledek v určeném Discord kanále (screenshot s výsledky všech odehraných zápasů + komentářem obou hráčů)

Pokud nedojde k odehrání zápasu v rámci vymezeného týdne, dojde ke kontumaci zápasu (viz. 1.3 Counter-Strike 2  & 1.4 EA FC 24 KONTUMACE)

*V případě nerovnoměrného počtu týmů ve skupině bude rozlosování řešeno operativně.

ZÁKLADNÍ INFORMACE

  • pořádání a organizování zápasů v CS2 probíhá na platformě Challengermode (každý hráč zde musí mít vytvořený účet)
  • účastníci smí streamovat své zápasy online kvalifikace (doporučujeme vhodně zvolený delay)
  • hráč se nemůže přihlásit s VAC banem – pokud hráč dostane VAC ban během ligy, je hráč z ligy automaticky diskvalifikován
  • používání player modelů je přísně zakázáno
  • v případě podezření má admin možnost prohlédnout demo – pokud na jeho základě vyhodnotí jakoukoliv podezřelou aktivitu, má právo kontumovat zápas ve prospěch druhé strany a případně diskvalifikovat hráče/tým
  • využití bugů je přísně zakázáno
  • sdílení účtů je přísně zakázáno

FORMÁT

  • každé utkání formou BO1 (vítěz zápasu zapisuje bod do tabulky splitu)
  • map-pool je: Ancient, Anubis, Inferno, Mirage, Vertigo, Overpass, Nuke
  • prodloužení je MR6

KONTUMACE

  • tým se nedostaví do 15 min po čase domluveného začátku zápasu = body za výhru získává tým, který byl připraven hrát
  • tým napíše, že nehraje = body za výhru získává tým, který byl připraven hrát
  • nedomluví se čas zápasu* – kapitán pošle screenshoty komunikace s druhým kapitánem = body za výhru získává tým, který měl snahu termín zápasu domluvit.
    • pokud kapitán neprojeví snahu domluvit herní termín, tzn. nenapíše nebo neodpovídá soupeři do středeční půlnoci (středa 23:59 CET), bude v případě kontumace utkání upřednostněn tým kapitána, který tuto snahu projevil (je nutné napsat zprávu, nestačí poslat žádost o přátelství na Discordu – nejlépe poslat žádost i zprávu). Pokud snahu neprojeví ani jeden tým, bod za výhru propadá.
  • jakékoliv zneužití bugů bude vyšetřeno adminy a může vést ke kontumaci

*Konečné a neměnné slovo má v tomto případě admin na Discordu.

ZÁKLADNÍ INFORMACE

  • z důvodu kompatibility jsou povoleny následující konzole: PlayStation 5 a Xbox Series X|S nebo PC
  • turnaj je hrán v režimu přátelské zápasy on-line (Online Friendlies)
  • po odehrání zápasu jsou hráči povinni nahlásit výsledek v určeném Discord kanále (screenshot s výsledky všech odehraných zápasů + komentářem obou hráčů)
  • všichni hráči jsou povinni dodržovat pravidla fair-play
  • účastníci smí streamovat své zápasy online kvalifikace
  • v případě jakýchkoliv problémů (např. se spojením) si pořadatel vyhrazuje právo rozhodnout o dalším postupu v rámci svého nejlepšího mínění a cítění
  • spojení s pořadateli probíhá skrze určený Discord kanál

FORMÁT 

  • hraje se 1v1 (v offline části poté 2v2!) 
  • délka poločasu činí 6 min
  • každé utkání formou BO3 (vítěz 2 zápasů zapisuje bod do tabulky splitu)
  • hráči mohou zvolit kterýkoliv tým z libovolné soutěže včetně národních týmů
  • zápas nemůže skončit remízou, v případě nerozhodného stavu po odehrání základní hrací doby rozhoduje zlatý gól

KONTUMACE

  • tým se nedostaví do 15 min po čase domluveného začátku zápasu = body za výhru získává tým, který byl připraven hrát
  • tým napíše, že nehraje = body za výhru získává tým, který byl připraven hrát
  • nedomluví se čas zápasu* – kapitán pošle screenshoty komunikace s druhým kapitánem = body za výhru získává tým, který měl snahu termín zápasu domluvit.
    • pokud kapitán neprojeví snahu domluvit herní termín, tzn. nenapíše nebo neodpovídá soupeři do středeční půlnoci (středa 23:59 CET), bude v případě kontumace utkání upřednostněn tým kapitána, který tuto snahu projevil (je nutné napsat zprávu, nestačí poslat žádost o přátelství na Discordu – nejlépe poslat žádost i zprávu). Pokud snahu neprojeví ani jeden tým, bod za výhru propadá.
  • výsledek kontumovaného klání je 2:0 / 0:2 na zápasy
  • skóre každého ze dvou kontumovaných zápasů je 1:0 / 0:1 = celkem 2:0 / 0:2 (rozdíl ve skóre +2 a -2 / -2 a +2)

*Konečné a neměnné slovo má v tomto případě admin na Discordu.

Každý hráč musí být zaregistrovaný jak v aplikaci Strava, tak v GSPORT aplikaci na pálení kcal (doporučujeme přihlášení, spárování aplikací a vyzkoušení již v týdnu před ostrým začátkem splitu!).

  • pokud některý z hráčů, který je pro daný týden ve svém týmu veden v soupisce 6 aktivních hráčů, nebude přihlášen v obou aplikacích (Strava i GSPORT app), bude považována týdenní soupiska jeho týmu za nekompletní = týmu bude započítáno 0 % spálených kcal, nehledě na % množství kcal na grafu, které za týden spálil 
  • profily všech hráčů na Stravě musí být nastaveny jako veřejné (pro vnější kontrolu)

Během celé online části je cílem každého hráče (prostřednictvím námi vytvořené GSPORT aplikace, která je propojena s aplikaci Strava), pomocí smart watch spálit co nejvíce kcal. Spálené kcal se v týmu sčítají.

Pokud tým na konci týdne (neděle 23:59 CET) dosáhne 100 % a více ze svého týdenního cíle (zelený “koláč” grafu), získává bod do tabulky splitu.

MĚŘENÍ AKTIVIT

Započítávány budou pouze aktivity, naměřené pomocí smart watch se záznamem tepové frekvence = není možné trackovat pouze telefonem přes aplikaci Strava (není možné měřit přes Stravu, ani pokud je nainstalována jako aplikace v hodinkách!) ani zadávat záznamy manuálně.

  • každý hráč musí vlastnit smart watch, primárně podporované aplikací Strava*
  • jiné značky smart watch (mimo vypsaných 6, viz obr.*), které zaznamenávají aktivitu s tepovou frekvencí, nejsou zakázány, ale jejich 100% funkčnost (spárování s aplikací Strava, propojení s GSPORT kcal app apod.) není zaručena
  • každý hráč je sám zodpovědný za správné spárování a nastavení Stravy i GSPORT aplikace (s pomocí Strava & GSPORT kcal app tutorialu, popř. krátkého videotutorialu)
  • *

Gsport aplikace na pálení kcal pouze zrcadlí a do % grafů týmů přepočítává aktivity, zaznamenané ve Stravě. Pokud dojde k chybě během trackování aktivity (výpadek GPS signálu, opomnění vypnutí aktivity po jejím reálném ukončení apod.), nelze z naší strany tuto aktivitu nijak „opravit“ a je nutné, aby jí v rámci fair-play hráč sám nahlásil adminovi na Discordu, který poté naměřenou aktivitu v GSPORT kcal app zneplatní (je nutné adminovi poslat ID aktivity ve Stravě = číslo za lomítkem. Např.: https://www.strava.com/activities/10718220453).

Započítávané aktivity = sportovní, ty nad rámec běžných denních činností

  • NE: domácí práce, práce na zahradě, apod.
  • ANO: běh, chůze, kolo, fitness, kolektivní sporty, apod.
  • do grafu spálených kcal budou zároveň započítávány pouze aktivity, které mají alespoň 200 kcal a více

Do týdenního cíle % spálených kcal za tým se počítají aktivity všech 6 aktivních hráčů na daný týden = 5x hráč CS2, 1x hráč EA FC 24 (tzn. ne náhradníci daného týdne ani druhý nehrající hráč EA FC 24 ze základní soupisky)

V případě větších sportovních aktivit (nad 500 kcal) doporučujeme, aby hráč do svého profilu ve Stravě přikládal foto displeje smart watch (popř. i krajiny/tělocvičny) s naměřenými údaji na konci své aktivity. Přiložením fotografií hráč výrazně zvyšuje šanci na ponechání aktivity v GSPORT aplikaci v případě kontroly pravosti naměřených údajů ze strany admina aplikace.

Každý hráč je sám zodpovědný za správnost údajů, naměřených v rámci svých pohybových aktivit. Pokud dojde k pochybení, nese za něj hráč plnou odpovědnost.

  • aktivity jsou propisovány automaticky. Jejich kontrola je prováděna pouze v případě nesrovnalosti. Tato nesrovnalost může vzniknout automatizovaným nástrojem, namátkovou kontrolou, popřípadě poukázáním třetí osobou
  • pokud dojde ke zjištění, že některý hráč vložil nikdy nevykonanou aktivitu do Stravy manuálně, bude ze soutěže diskvalifikován jak on, tak celý jeho tým
  • pokud dojde ke zjištění, že hráč adminovi na Discordu sám nenahlásil sice reálně vykonanou, ale chybně natrackovanou aktivitu (chyba GPS, opomnění vypnutí, …), bude pro posouzení takového případu vyžádán názor admina GSPORT aplikace, který rozhodne o odstranění či ponechání aktivity

Body, které mohou týmy získat ze všech 3 disciplín (CS2, EA FC 24, pálení kcal) v každém týdenním klání mezi 2 týmy:

Gaming:

  • 1 bod za vítězství v CS2
  • 1 bod za vítězství v EA FC 24

Sport

  • 1 bod za dosažení alespoň 100 % týmového cíle spálených kcal (zelený “koláč” grafu) právě 6 hráči aktivní soupisky
    • pokud tým spálí méně, než 100 %, ale více, než 10 % (10 % – 99 %), nezískává za sport žádný bod
    • pokud tým za týden spálí méně, než 10 % ze svého cíle, nezískává za sport žádný bod a k tomu se mu odebírají body, které v daném týdnu případně dosáhne v gamingové části = v týdnu zapíše celkově 0 bodů (odebrané body za výhru v gamingové části se v takovém případě nepřipisují soupeři a propadají)

ROZHODUJÍCÍ KRITÉRIA PRO POŘADÍ TÝMŮ V TABULCE SPLITU:

  • 1.) celkový počet bodů v tabulce (nasbírané body za celou online část ze všech 3 disciplín)
  • 2.) při rovnosti 1. kritéria u více týmů rozhoduje vyšší počet bodů, nasbíraných za spálené kcal
  • 3.) při rovnosti 1. i 2. kritéria rozhoduje vyšší celkový rozdíl v počtu výher a proher týmu v EA FC 24 = započítáváme každý jeden zápas (ne celou sérii BO3)
    • př. A: tým v týdnu zvítězil poměrem 2:1, tedy jeho rozdíl mezi výhrami a prohrami činí 1
    • př. B: tým v týdnu zvítězil poměrem 2:0, tedy jeho rozdíl mezi výhrami a prohrami činí 2
  • 4.) při rovnosti 1., 2. i 3. kritéria rozhoduje vyšší rozdíl mezi vstřelenými a inkasovanými góly napříč všemi zápasy týmu v EA FC 24

Každý ze dvou splitů má svojí vlastní výsledkovou tabulku = body z tabulky 1. splitu se do tabulky 2. splitu nepřenáší*

V 1. splitu se hraje o prizemoney 2 000 EUR a 2 postupová místa do “Final 8

  • 1. místo: 1 000 €, 2. místo: 600 €, 3. místo: 400 €

Ve 2. splitu se hraje o zbývajících 6 postupových míst do “Final 8

  • 2. split hrají automaticky všechny týmy, které se účastnily 1. splitu (není třeba se znovu registrovat)
  • do 2. splitu se mohou přihlásit i týmy, které se neúčastnily 1. splitu (uzávěrka registrace do 2. splitu: 25. 2. 2024)

*Dva nejlepší týmy v konečném pořadí 1. splitu automaticky postupují do “Final 8″ (musí se ale zúčastnit i 2. splitu, kde stále hrají o nasazení do play-off “Final 8” – body nahrané v 1. splitu si ale do tabulky 2. splitu nikdo nepřenáší)

  • pokud tyto 2 týmy skončí ve 2. splitu kdekoliv na 1. – 8. místě, z tohoto místa také budou nasazeny do play-off (např. 2. a 6. místo v tabulce) = v pořadí tabulky 2. splitu se nic nemění
  • pokud jeden nebo oba tyto týmy skončí v tabulce 2. splitu na 9. místě a hůře, nahradí v tabulce postupujících do “Final 8” tým(y) na 8. (nebo 8. a 7.) místě tabulky, přestože že se v tabulce 2. splitu umístily až za nimi = tým(y) na původním 8. (nebo 8. a 7.) místě v tomto případě do “Final 8” nepostupují na úkor týmů postupujících z 1. splitu

POSTUP DO OFFLINE FINÁLE “FINAL 8”

Celkem 8 týmů

3 nejlepší týmy si rozdělí prizemoney 10 000 EUR

  • 1. místo: 5 000 €, 2. místo: 3 000 €, 3. místo: 2 000 €

2. Pravidla offline části

Důležité informace pro “FINAL 8” offline finále (30. 5. – 2. 6. 2024, Praha)

POSTUPOVÝ KLÍČ

Play-off systém “Final 8” (čtvrtfinále, semifinále, zápas o 3. místo, finále)

  • 1. vs 8.
  • 2. vs 7.
  • 3. vs 6.
  • 4. vs 5.

DISCIPLÍNY

Týmy, které budou hrát vyřazovacím způsobem proti sobě, v každé dvojici absolvují:

  • zápasy CS2 – BO3
  • zápasy EA FC 24 (2v2) – BO3
  • zápas ve futsalu (4+1)
  • GSPORT překážkovou dráhu

BODOVÁNÍ

Za vítězství v každé z disciplín, zapisuje vítězný tým 1 bod

  • tým s více nasbíranými body postupuje v play-off dál
  • v případě rovnosti bodů 2:2 po 4 disciplínách, rozhoduje o postupujícím 5. extra disciplínaBlazePod

FORMÁT GAMINGOVÉ ČÁSTI

EA FC 24

  • hraje se 2v2 na konzolích PlayStation 5
  • délka poločasu činí 6 min
  • utkání formou BO3
  • hráči mohou zvolit kterýkoliv tým z libovolné soutěže včetně národních týmů
  • zápas nemůže skončit remízou, v případě nerozhodného stavu po odehrání základní hrací doby rozhoduje zlatý gól

CS2

  • pořádání a organizování zápasů v CS2 probíhá na platformě Challengermode (každý hráč zde musí mít vytvořený účet)
  • každé utkání formou BO3
  • map-pool je: Ancient, Anubis, Inferno, Mirage, Vertigo, Overpass, Nuke
  • prodloužení je MR6
  • hráč se nemůže přihlásit s VAC banem – pokud hráč dostane VAC ban během ligy, je hráč z ligy automaticky diskvalifikován
  • používání player modelů je přísně zakázáno
  • využití bugů je přísně zakázáno
  • sdílení účtů je přísně zakázáno

Za tým běží 7 hráčů základní sestavy (5x CS2, 2x EA FC 24)

  • jednotlivé časy hráčů se sčítají
  • do výsledku se počítá 5 nejrychlejších časů
  • tým s nižším součtem svých 5 nejlepších časů získává bod
  • pokud tým nedá dohromady alespoň 5 běžců ze základní sestavy, ale pouze 4 (např. oprávněné zdravotní důvody), nastoupí jako 5. běžec člen sestavy náhradníků
  • pokud dá tým dohromady pouze 3 běžce ze základní sestavy, nastoupí jako 4. běžec člen sestavy náhradníků & místo 5. běžce je započítán trestný čas (běhu se může zúčastnit max 1 člen ze sestavy náhradníků)
  • pokud nedá tým dohromady ani 3 běžce ze základní sestavy, automaticky prohrává a bod získává soupeř

GSPORT překážková dráha z pilotního ročníku

(finální verze dráhy na GSL 2024 se od plánku níže bude počtem překážek či penalizacemi na nich částečně lišit)

  • délka dráhy je cca 1 200 m
  • dráha bude detailně představena všem hráčům před začátkem jejich vlastního závodu
  • hráč se musí pokusit o zdolání každé překážky
  • pokud hráč není schopen určitou překážku splnit, následuje penalizace dle typu překážky:
    • fyzická: např. 20 angličáků
    • časová: např. + 1 min k výslednému času v cíli

Konkrétní pravidla pro všechny 3 sportovní disciplíny offline finále (hrací doba či rozměry hřiště u futsalu, formát BlazePod, finální verze GSPORT překážkové dráhy) budou představena na jaře 2024 (s dostatečným časovým předstihem pro všech 8 postupujících týmů do offline části).

Konkrétní pravidla pro všechny 3 sportovní disciplíny offline finále (hrací doba či rozměry hřiště u futsalu, formát BlazePod, finální verze GSPORT překážkové dráhy) budou představena na jaře 2024 (s dostatečným časovým předstihem pro všech 8 postupujících týmů do offline části).

Konkrétní pravidla pro všechny 3 sportovní disciplíny offline finále (hrací doba či rozměry hřiště u futsalu, formát BlazePod, finální verze GSPORT překážkové dráhy) budou představena na jaře 2024 (s dostatečným časovým předstihem pro všech 8 postupujících týmů do offline části).

3. Dodatky

Důležité dodatky k pravidlům GSPORT Ligy

Běžná operativní rozhodnutí činí admini* Discord kanálu, kterými jsou: Vlado, Candy, M9rket.

V případě situace, kdy se nebude možné dohodnout na výsledku utkání, je nezbytné komplexnější rozhodnutí gamingového rázu, popř. dojde k podezření v podvádění při pálení kcal, rozhodne zasedání komise GSPORT Ligy ve složení: Jakub Čubík, Jan Ferkl (M9rket), Andrea Finkousová (Candy).

Pokud dojde k závažnému porušení pravidel, je pro klíčová rozhodnutí svolán tým organizátorů GSPORT Ligy.

*Jakékoliv nevhodné chování hráče, ať už vůči adminům nebo soupeřům, je potrestáno diskvalifikací hráče.

Během offline finálového soupeření je vyžadována přiměřená fyzická zdatnost. Organizátoři nenesou odpovědnost v případě zranění během GSPORT překážkové dráhy ani zápase ve futsalu = pro účast v offline finále je nutné, aby každý hráč podepsal před začátkem závodu/zápasu informovaný souhlas.

Podrobné návody na instalaci, registraci či spárování aplikací Strava & GSPORT kcal app a platformy Challengermode najdete na webu GSPORT nebo níže:

chevron-down